Optymalizacja SEO – Kategorie

< 1 min czytania

Magento ma możliwość dodania nazwy kategorii do adresu URL produktu. Niestety, nie obsługuje tej funkcji poprawnie – tworzy duplikaty treści. Dobrą praktyką jest wyłączenie tej opcji. Aby to wykonać przejdź do: System -> Konfiguracja -> Katalog -> Optymalizacja dla wyszukiwarek i ustaw “Użyj ścieżkę kategorii do produktu” na “Nie”.

Przejdźmy teraz do ustawień kategorii: Katalog -> Zarządzaj kategoriami i wybierz dowolną kategorię lub dodaj nową.

Najważniejsze pola to:
Opis (Meta description): musi zawierać atrakcyjny opis. Pamiętaj że będzie on widoczny w wynikach wyszukiwania pod nazwą kategorii.
Tytuł strony (Title): jeśli chcesz aby używana była nazwa kategorii jako tytuł strony pozostaw to pole puste.
Adres URL (URL Key): staraj się aby był krótki, ale zawierał ważne słowa kluczowe. Usuń z niego takie słowa i wyrażenia jak: “w”, “i”, “za”, “oraz” itp.

Bardzo dobrym rozwiązaniem w Magento jest możliwość określenia  nazwy, urla-a, opisu, tytułu strony i danych meta dla każdego widoku sklepu co znacznie upraszcza prowadzenie sklepu wielojęzycznego.

Porozmawiajmy o współpracy

Zapraszamy do kontaktu, nawet jeżeli chodzi tylko o pytanie “ile kosztuje sklep”. Zadamy Ci kilka pytań, po których podpowiemy jakie rozwiązanie jest dla Ciebie odpowiednie.

Marta

Director of Operations

marta@smartmage.pl

Paweł

CEO & Art Director

pawel@smartmage.pl

Menu