Optymalizacja SEO – Kategorie
Magento ma możliwość dodania nazwy kategorii do adresu URL produktu. Niestety, nie obsługuje tej funkcji poprawnie – tworzy duplikaty treści. Dobrą praktyką jest wyłączenie tej opcji. Aby to wykonać przejdź do: System -> Konfiguracja -> Katalog -> Optymalizacja dla wyszukiwarek i ustaw “Użyj ścieżkę kategorii do produktu” na “Nie”.
Przejdźmy teraz do ustawień kategorii: Katalog -> Zarządzaj kategoriami i wybierz dowolną kategorię lub dodaj nową.
Najważniejsze pola to:
Opis (Meta description): musi zawierać atrakcyjny opis. Pamiętaj że będzie on widoczny w wynikach wyszukiwania pod nazwą kategorii.
Tytuł strony (Title): jeśli chcesz aby używana była nazwa kategorii jako tytuł strony pozostaw to pole puste.
Adres URL (URL Key): staraj się aby był krótki, ale zawierał ważne słowa kluczowe. Usuń z niego takie słowa i wyrażenia jak: “w”, “i”, “za”, “oraz” itp.
Bardzo dobrym rozwiązaniem w Magento jest możliwość określenia nazwy, urla-a, opisu, tytułu strony i danych meta dla każdego widoku sklepu co znacznie upraszcza prowadzenie sklepu wielojęzycznego.
Porozmawiajmy o współpracy
Zapraszamy do kontaktu, nawet jeżeli chodzi tylko o pytanie “ile kosztuje sklep”. Zadamy Ci kilka pytań, po których podpowiemy jakie rozwiązanie jest dla Ciebie odpowiednie.

Marta
Director of Operations
marta@smartmage.pl

Paweł
CEO & Art Director
pawel@smartmage.pl