Optymalizacja SEO – Nawigacja sklepu
Tymczasowe strony
W głównym menu dodawaj tylko ważne odnośniki – istotne dla klienta takie jak kategorie, kontakt.
Unikaj dodawania do głównego menu linków do podstron, które będą dostępne w sklepie tylko przez krótki czas np. Tygodniowa promocja.
Odnośniki do zewnętrznych serwisów
Staraj się nie umieszczać w głównej nawigacji odnośników do zewnętrznych serwisów np. strony firmy pod innym adresem , bloga w inne j domenie.
Linki kanoniczne
Na stronach wygenerowanych dynamicznie np. kategorii produktów z użytymi filtrami zadbaj o dodanie w kodzie linku kanonicznego tzw. canonical
Mają one postać <link rel=”canonical” href=”https://przykladowy-sklep.pl/sukienki” />
Przeczytaj więcej o linkach kanonicznych:
Google Link Canonical
Przyciski graficzne
Nie stosuj w sklepie przycisków graficznych – używaj częściej buttonu z linkiem tekstowym. Takie przyciski mają większą wartość SEO.
Link do strony Kontakt
To jedna z obowiązkowych pozycji w głównym menu Twojego sklepu. Nie zapomnij o niej.
Zadbaj również o treść samej strony Kontakt – oprócz funkcji informacyjnej powinna uwiarygadniać Twoją firmę.
Less is more
Ogranicz ilość linków w głównym menu. Postaraj się zmieścić w jednej linii i ograniczyć do kilku najistotniejszych odnośników.
Responsywność
Sprawdź jak zachowuje się główne menu na różnych rozdzielczościach i urządzeniach mobilnych (np. tablet,smartphone).
Zadbaj o wygodę i użyteczność takiego menu. Klienci przeglądający Twój sklep na telefonie szybko się zniechęca jeśli nawigacja okaże się niewygodna.
Pokaż mi gdzie jestem
Klienci muszą czuć, że mają kontrolę nad sklepem. Zawsze podświetlaj w menu aktywną stronę – tak aby odrazu było wiadomo, że właśnie na niej obecnie znajduje się osoba przeglądająca Twój sklep.
Pamiętaj również o breadcrumbs.
Krótkie i zrozumiałe linki
Głowna nawigacja Twojego sklepu powinna zawierać krótkie i jednoznaczne słowa/frazy np: Asortyment, Kontakt, Metody dostawy.
Unikaj długich nazw odnośników i dbaj o przejrzystość menu.
Stałe linki
Nie zmieniaj zawartości głównego menu w zależności od strony na jakiej znajduje się klient. Główne menu zawsze powinno mieć stałą i niezmienną zawartość.
Porozmawiajmy o współpracy
Zapraszamy do kontaktu, nawet jeżeli chodzi tylko o pytanie “ile kosztuje sklep”. Zadamy Ci kilka pytań, po których podpowiemy jakie rozwiązanie jest dla Ciebie odpowiednie.

Marta
Director of Operations
marta@smartmage.pl

Paweł
CEO & Art Director
pawel@smartmage.pl