Zbuduj wiarygodność swojego sklepu
W Internecie powstaje codziennie coraz więcej sklepów. Niektóre z nich tak jak w całym biznesie cieszą się słabą reputacją i wiarygodnością albo służą do wyłudzania pieniędzy/danych klientów.
Kupujący powinni poczuć się w sklepie pewnie, a naszym zadaniem jest pokazać, że transakcja zawierana jest z prawdziwą i rzetelną firmą.
Jest oczywiście wiele aspektów, w których sklep powinien funkcjonować w sposób wiarygodny i dający pewność, że zakupy będą zrealizowane sprawnie i bezpiecznie.
Poniżej kilka podpowiedzi na co powinieneś zwrócić uwagę prowadząc sklep on-line:
- Czy odnalezienie w sklepie informacji o sprzedawcy jest łatwe dla Twojego klienta;
- Czy w sklepie można znaleźć pełną nazwę Twojego przedsiębiorstwa;
- Czy adres e-mail do kontaktu ze sprzedawcą jest łatwo dostępny (stopka, strona kontakt, formularz kontaktowy, regulamin);
- Czy podałeś/-aś NIP swojej firmy;
- Czy udostępniłeś/-aś szybie i łatwe formy kontaktu z obsługą sklepu;
- Czy Twoja Polityka prywatności określa zasady wg jakich chronione są dane osobowe Kupującego;
- Czy w miejscach gdzie Kupujący pozostawia swoje dane prosisz o zgodę na przetwarzanie tych danych;
- Czy Twój klient może w prosty i jasny sposób zrezygnować z otrzymywania newsletterów i reklam drogą emailową;
- Czy opisałeś klientowi co to są pliki cookies i czy Twój serwis ich używa (w jakim celu);
- Czy Twój sklep korzysta z protokołu SSL (przynajmniej w miejscach gdzie klient podaje swoje dane);
- Czy w sklepie dostępny jest regulamin i czy jest wolny od klauzul niedozwolonych;
- Czy w Twoim sklepie dostępne są informacje o możliwości i sposobach zwrotu zakupionego towaru;
- Czy cena końcowa produktów i kosztu dostawy jest jasno podana w procesie zamówienia i nie zawiera ukrytych kosztów;
- Czy informujesz klientów o czasie dostawy i terminie realizacji zamówienia;
- Czy klienci są powiadamiani o statusie ich zamówienia i moga go w łatwy sposób sprawdzić na stronie sklepu;
- Czy przycisk składania zamówienia jasno określa, że dokonując zakupu Klient zgadza się na obowiązek zapłaty za zamówienie;
- Czy złożenia zamówienia powoduje przesłanie wiadomości email z potwierdzeniem zawarcia transakcji i jej szczegółami.
Jeśli potrzebujesz wsparcia merytorycznego przy otwieraniu nowego sklepu – jesteśmy do dyspozycji.
Napisz lub zadzwoń do nas. Umówimy się na spotkanie i opowiemy bardziej szczegółowo o budowaniu wiarygodności sklepu i e-biznesu. Podpowiemy jakie możliwości i funkcjonalności Magento pozwolą przedstawić Twoją firmę jako rzetelnego sprzedawcę.
Dla projektantów i programistów sklepów:
- Dodaj w stopce sklepu informacje o właścicielu np. za pomocą dodatkowe bloku CMS;
- Dodaj na stronie Kontakt formularz kontaktowy do wysyłania wiadomości do obsługi sklepu( np przy użyciu WebForms). Sprawdź czy dane są walidowanie i zabezpieczone przed spamem (CAPTCHA);
- Dodaj checkbox z Akceptacją Regulaminu sklepu w procesie zamówienia. Ustaw pole jako wymagane. Treść powinna być w prosty sposób edytowalna w CMS. Regulamin wyświetlaj w formie dodatkowej strefy, pop-upu lub nowej karty. Zadbaj by pop-up z Regulaminem był czytelny, tekst łatwy do przewijania a okienko zawierało opcję Zamknij. Przetestuj rozwiązanie na smartfonie i tablecie – zadbaj o RWD;
- Dodaj pole na subskrypcję newslettera lub pop-up z opcją zapisania. Sprawdź czy walidacja pola na adres email działa poprawnie. Spróbuj wpisać błędny format adresu e-mail i zadbaj o jasne komunikaty przy wszystkich scenariuszach użycia;
- Sprawdź jak wyświetla się sklep w przeglądarce z wyłączoną obsługą ciasteczek (Cookies). Zadbaj o alternatywną wersję sklepu lub wyświetl jasną informację o konieczności obsługi cookies. Dodaj informację o polityce cookies i instrukcję jak włączyć ich obsługę w wiodących przeglądarkach;
- Dodaj funkcjonalność wypisania się z newslettera zarówno w sekcji Moje konto jak i w stopce wysyłanych wiadomości;
- Uzgodnij z klientem jakie dane chce zbierać w celu obsługi zamówienia. Zaproponuj wdrożenie SSL (jeśli nie w całym sklepie to przynajmniej na stronach rejestracji i w procesie zamówienia);
- Zaproponuj integrację z zewnętrznymi serwisami do zbierania opinii o sklepie jak Opineo, Zaufane opinie Ceneo, Trusted Shops;
- Przy pierwszych odwiedzinach sklepu wymagane jest wyświetlenie informacji o Polityce Cookies. Dodaj funkcjonalność, która pozwoli na wyświetlenie tej informacji wraz z przejściem do pełnego opisu Polityki i opcją schowania paska informacyjnego;
- Sprawdź przed startem produkcyjnym czy strony O firmie, Regulamin, Polityka prywatności, Polityka cookies nie kierują na stronę 404 i zawierają właściwe treści.
Porozmawiajmy o współpracy
Zapraszamy do kontaktu, nawet jeżeli chodzi tylko o pytanie “ile kosztuje sklep”. Zadamy Ci kilka pytań, po których podpowiemy jakie rozwiązanie jest dla Ciebie odpowiednie.

Marta
Director of Operations
marta@smartmage.pl

Paweł
CEO & Art Director
pawel@smartmage.pl