Dlaczego warto korzystać z Google Merchant Center?

2 min czytania

Niezależnie od przyjętej strategii promocji sklepu internetowego warto zastanowić się nad skorzystaniem, a przynajmniej przetestowaniem usługi Google Merchant Center.


O tym, że Google jest wyszukiwarką posiadającą największe udziały w naszym kraju nie trzeba nikomu przypominać. Wykorzystanie tego narzędzia przez konsumentów jest ogromne – zresztą sam Google regularnie poszerza ilość oferowanych usług, zarówno tych dla osób prywatnych, jak i klientów biznesowych.

Jedną z usług jakie niedawno pojawiły się w polskiej wersji wyszukiwarki giganta z Monuntain View jest Google Merchant Center, inaczej zwanej jako Google Zakupy. GMC jest odpowiednikiem reklam AdWords skierowanych do posiadaczy i klientów sklepów internetowych. Dzięki skorzystaniu z tej formy reklamowej, sklep może prezentować swoje produkty bezpośrednio w wynikach wyszukiwania najczęściej wybieranej wyszukiwarki.

Produkty prezentowane są na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, w formie tekstowo – graficznej. Przy pierwszym rzucie oka widać więc podstawowe informacje o produkcie, włącznie z ceną po której sprzedaje sklep. Można zaryzykować, że jest to swego rodzaju funkcja porównywarki cen, ponieważ obok naszego produktu mogą wyświetlić się również oferty konkurencji. Najważniejszą cechą tego narzędzia jest jednak możliwość promowania wszystkich produktów ze swojego sklepu, bez opłat do momentu kliknięcia przez klienta.

Każde wejście na podstronę w naszym sklepie Magneto będzie wejściem zainteresowanego klienta. Od oferty naszego sklepu zależy rzeczywista konwersja jaką uda nam się osiągnąć. Warto przetestować tę usługę właśnie teraz – póki rozwiązanie to nie jest bardzo popularne wśród polskich e-sklepów. Wielką zaletą tego systemu jest to, że koszt kliknięcia jest dużo niższy niż przy wykorzystaniu AdWords. Dzięki temu, i zanim ten system zostanie używany przez szersze grono reklamodawców można z niego sporo wyciągnąć.

Czy Google Shoping zastąpi tradycyjne porównywarki, takie jak Ceneo, Skąpiec, czy Nokaut? W chwili obecnej nie, ale pewne jest to, że może znacznie uszczuplić ilość ruchu na ich stronach. Dopiero gdy usługa osiągnie większą popularność wśród właścicieli rodzimych sklepów internetowych stanie się poważną konkurencją dla porównywarek cenowych.

Jednym z największych zalet GMC jest jego dostępność w praktycznie wszystkich krajach, w których występuje przeglądarkowy gigant, więc promocja naszego sklepu może odbywać za pomocą jednego narzędzia na wielu krajach jednocześnie. Dzięki tej usłudze możesz dotrzeć do wielu nowych klientów na całym świecie minimalizując koszta kampanii.

Moduł umożliwiający integrację Twojego sklepu Magento z Google Merchant Center jest dostępny w naszej ofercie pod adresem: https://www.smartmage.pl/portfolio/sprzedaz-produktow-google-shopping-xml/

Menu